استفاده از Turbo Pascal بر روی ویندوز ۷ نسخه ۶۴ بیتی

mehransoft 1392/12/20 ۰

استفاده از Turbo Pascal بر روی ویندوز ۷ نسخه ۶۴ بیتی:

در زمان اجرای توربو پاسکال بر روی سیستم عامل های ۶۴ بیتی از جمله ویندوز ۷ خطایی به صورت زیر  مبنی بر عدم سازگاری برنامه با سیستم عامل مشاهده خواهیم نمود.

برای رفع این مشکل و اجرای برنامه هایی مانند توربو پاسکال بر روی سیستم عامل های ۶۴ بیتی باید از نرم افزار شبیه ساز DOSBox استفاده نمود. در زیر مراحل دریافت، نصب و تنظیم نرم افزار مربوطه و فایل های مورد نیاز را مشاهده خواهید نمود.

 

فایل های مورد نیاز:

       DOSBox version 0.74

       Turbo Pascal 7.0

مراحل نصب:

۱-    پس از دانلود فایل  DOSBox0.74-win32-installer.exe  که فایل نصبی نرم افزار DOSBox version 0.74 می باشد، فایل را اجرا کرده تا برنامه نصب گردد.

۲-    پس ار دانلود فایل TP.zip که فایل فشرده شده زبان برنامه نویسی  Turbo Pascal 7.0 می باشد باید از حالت فشرده خارج شده و در درایو c کپی شود.

۳-    برای انجام تنظیمات مربوط به نرم افزار DOSBox باید در زیر مجموعه Option از نرم افزار مربوطه گزینه DOSBox 0.74 Option را انتخاب کرده و سپس خطوط زیر را در  انتهای فایل نمایش داده شده درج و ذخیره کنیم.

start > All Programs > DOSBox-0.74

دستورات وارد شده:

mount d c:\tp\

d:

cd bin

tpx

در شکل زیر نحوه وارد کردن دستورات و محل درج آنها نمایش داده شده است:

بعد از درج دستورات  فوق برای ذخیره فایل مربوطه از منوی File گزینه Save  و یا کلیدهای CTRL+S را انتخاب نمایید.

 

اجرای Turbo Pascal :

بعد از انجام مراحل فوق برای اجرای توربو پاسکال کافی است بر روی آیکن DOSBox 0.74 بر روی دسکتاپ دابل کلیک کرده تا وارد محیط برنامه نویسی پاسکال شویم.

همانطور که در زیر مشاهده می کنید پاسکال در یک پنجره اجرا می شود که می توان برای تمام صفحه شدن این پنجره کلیدهای Alt+ Enter را انتخاب کنبم.

 

تهیه و تنظیم: MehranSoft Group

پاسخی بگذارید »

شما باید وارد شوید تا بتوانید کامنت بگذارید.